5. Ders Ortaokul Kodlama Eğitimi 2021-08-16 10:42:47 0 yorum

4.Hafta Konuları

  • Değişkenin ne olduğu ve neden kullanıldığının öğretilmesi.
  • Değişken türlerinin gösterilmesi.
  • Değişken tanımlama kurallarının ve geçerli karakterlerinin gösterilmesi.
  • Sabitler konusunun anlatılması.
  • Define ve Const sabitleri arasındaki farkların anlatılması.
  • SABITLER uygulamasının yapılması.

Kazanımlar

Değişkenin neden kullanıldığını bilir.

Değişken türleri arasındaki farkları açıklar.

Değişken tanımlama kurallarını bilir.

Değişken ve sabitler arasındaki farkları söyler.

Const ve Define sabitleri arasındaki farkları kavrar.

Değişken tanımlamak üç aşamada gerçekleştirilir;

  1. Değişken türünü belirlemek
  2. Değişken adını belirlemek
  3. Değişkene değer atamak

Değişken tanımlarken uyulması gereken kurallar;

  • Değişken adına sayı ile başlayamayız ancak içerisinde sayı kullanabiliriz.
  • Değişken adları Türkçe karakter içermemelidir(İ, ı, Ü, ü, Ğ, ğ, ç, Ç, ş, Ş, ö, Ö).
  • Değişken adları özel karakter içermemelidir(‘, ^, %, &, *, ! vb.).
  • Değişken adları arasında boşluk bırakılmaz. Bunun yerine alt çizgi(_) kullanılabilir.

1) int

Tam sayı değeri tutmaktadır. -32,768 ve 32,767 sayıları arasındaki değerleri alabilmektedir.

int sayi=234;

int sayi2=-12344;

void setup(){

}

void loop(){

}

2)bool

bool değişken türü 1 ve 0 tipinde iki değer döndürür. true(1) ve false(0).

bool sayi=true;

bool sayi2=false;

// ya da

bool sayi=1;

bool sayi2=0;

void setup(){

}

void loop(){

}

3) char

Karakter türü değişken tipidir.

char isim='Robotik Kodlama';//doğru kullanım

char yazi=56;//yanlış kullanım. Char ifadesi tırnak içerisine alınmalıdır.

void setup(){

}

void loop(){

}

4)byte

Sayı türü değişken tipidir. 0 ve 255 arasındaki sayıları tutmak için kullanılır.

byte sayi=0;

byte sayi2=123;

byte sayi3=255;

void setup(){

}

void loop(){

}

5)float

Sayı türü değişken tipidir. Ondalıklı sayıları tutmak için kullanılır.

float sayi=0;

float sayi2=1,245;

float sayi3=-1,4586;

void setup(){

}

void loop(){

}

6)string

char değişken türü gibi karakter türünde verileri tutar. Kapsamı bellek boyutu ile sınırlıdır.

string metin="Bu bit string türü değişkendir.";

string metin2[]={"Arduino", "Kodlama"};//Dizi şeklinde yazılmış halidir.

void setup(){

}

void loop(){

}

7)double

Sayı türü değişken tipidir. Kullanımı float ile aynıdır. Ondalıklı sayılar için kullanılır.

double sayi=0;

double sayi2=5,7987;

double sayi3=-4,657;

void setup(){

}

void loop(){

}

8)define

define komutunu bir sabit tanımlarken kullanabiliriz. Kullanımı aşağıdaki gibidir. Atama yaparken arada = işareti yoktur ve satır sonunda noktalı virgül işareti yoktur.

#define ledPin 3

void setup(){

}

void loop(){

}

Sabit: Bir değişkenin değerinin program boyunca sabit olarak tutulması istenildiğinde const ifadesi kullanılır. Bu sayede yanlışlıkla değiştirmek istemediğimiz sabitleri programın devamında değiştirme hatasına düşmemiş oluruz.

0 Yorumlar

Yorum Ekle