App Inventor ile LDR ve Buzzer Kullanımı
#include <LiquidCrystal_I2C.h>//LCD ekran kullanımı için gerekli olan kütüphane.
LiquidCrystal_I2C lcd(0x27, 20, 4);//LCD ekranımızın kullanım ayarları.
int led=8, ldr=A0, buzzer=7, veri;
void setup() {
pinMode(led, OUTPUT);
pinMode(buzzer, OUTPUT);
Serial.begin(9600);//Seri Port ekranımızı başlatıyoruz.
lcd.begin();//LCD ekran bileşenimizi başlatıyoruz.
}
void loop() {
lcd.home();//LCD ekran imlecimizi başlangıç noktasına getirir(0,0);
ldr=analogRead(A0);//LDR sensörümüzden gelen verileri okuyoruz.
lcd.print(ldr);//LDR sensörümüzün değerini LCD ekrana kaydediyoruz.
if(Serial.available()){//Bluetooth bağlantısına bir veri göderilip gönderilmediğini belirliyoruz.
veri=Serial.read();//Bluetooth modülüne gelen veriyi okuyoruz.
}
if(veri=='1'){//Gelen veri 1 ise buzzer'ı yakıyoruz.
digitalWrite(buzzer, HIGH);
}
else if(veri=='0'){//Gelen veri 0 ise buzzer'ı kapatıyoruz.
digitalWrite(buzzer, LOW);
}
if(ldr>800){//LDR sensörümüzün değeri 800'ün üzerinde ise led'i yakıyoruz.
digitalWrite(led, HIGH);
}
else{
digitalWrite(led, LOW);
}
}
Not: Kodlar Arduino karta yüklenirken Arduino kartın RX-0 pinine bağlı bir kablo olmamalıdır. Kod yüklemesi tamamlandıktan sonra tekrar bağlantıyı yapabilirsiniz.