LCD Ekran Kullanımı
Arduino Kodları:
#include <LiquidCrystal_I2C.h>//LCD Ekran kullanımı için gerekli olan kütüphanedir.
#include <Wire.h>
LiquidCrystal_I2C lcd(0x27, 16, 2);//0x27->LCD ekranımızın tipini belirmektedir.
//20->LCD ekranın sütun sayısı, 2->LCD ekranın satır sayısı
void setup(){
lcd.begin();//LCD ekran özelliğimizi başlatıyoruz.
}
void loop(){
lcd.home();//İmlecimizi başlangıç noktasına(0,0) getirir.
lcd.print("Arduino");//LCD ekranımıza Arduino yazar.
lcd.setCursor(8, 0);//İmlecimizi 8.sütun 0.satıra taşır.
lcd.print("ARKSET");//LCD ekranımıza ARKSET yazar.
lcd.setCursor(4, 1);//İmlecimizi 4.sütun 1.satıra taşır.
lcd.print("Dersleri");//LCD ekranımıza Dersleri yazar.
}
Kullanılan Kütüphaneler:
LCD Ekran Kütüphanesi:Dosya Link